Všeobecné podmínky
Všeobecné podmínky zprostředkování dopravy
I. Úvodní ustanovení
Smluvní vztah mezi Ing. Ladislavou Mašatovou (dále jen organizátor), a klientem se řídí příslušnými ustanoveními obecně závazných právních předpisů, zejména občanského zákoníku č.40/64 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a je dále upraven těmito Všeobecnými podmínkami zprostředkování dopravy (dále jen Všeobecné podmínky).
II. Účastníci dopravy
Organizátor zprostředkuje službu autobusové dopravy všem klientům a jimi přihlášeným spolucestujícím a psům. Osoba mladší 15-ti let se může dopravy zúčastnit pouze v doprovodu zodpovědné osoby starší 18-ti let. Účastníci dopravy ve věku 15-18 let se mohou zúčastnit jen s výslovným souhlasem jejich zákonného zástupce, pokud se zástupce dopravy sám nezúčastní.
III. Vznik smluvního vztahu
a) Smluvní vztah vzniká řádným vyplněním Přihlášky k cestě autobusem (dále jen přihláška). Právo účasti na dopravě klientovi vzniká zaplacením celé ceny za dopravu včetně možných příplatků. Povinnost závazné rezervace objednaných služeb ve prospěch klienta ze strany oragnizátora vzniká okamžikem přijetí řádně vyplněné přihlášky a zaplacením zálohy či celé částky za dopravu dle odstavce VI. Vyplněním přihlášky klient též stvrzuje, že je plně seznámen s těmito Všeobecnými podmínkami a souhlasí s nimi.
b) Je-li přihláška vyplněna ze strany klienta neúplně a nebo v rozporu s těmito Všeobecnými podmínkami a nedojde-li k nápravě ve lhůtě do 3 pracovních dnů od upozornění organizátora, organizátor je oprávněn tuto přihlášku považovat za neplatnou, smluvní vztah mezi klientem a organizátorem nevzniká a pro organizátora tedy nevyplývají žádné závazky vůči klientovi.
c) Práva a povinnosti vyplývající ze smluvního vztahu platí pro všechny osoby uvedené v přihlášce. Za plnění povinností spolucestujících osob na přihlášce vyznačených ručí klient jako za své vlastní. Má se za to, že klient je i smluvním plátcem, není-li dohodnuto odlišně.
IV. Povinnosti organizátora
a) Organizátor se zavazuje prostřednictvím dopravce přepravit řádně přihlášené cestující a psy i jejich zavazadla na výstavu psů specifikovanou v přihlášce k cestě. Organizátorem objednaný dopravce je zavázán po celou dobu cesty řádně dodržovat bezpečnostní předpisy stanovené podmínkami mezinárodní dopravy a maximálně dbát na bezpečný a včasný dojezd do cílové destinace a zpět.
b)Oraganizátor ani dopravce nenese odpovědnost za škody, způsobené situací, kterou nemohl v nejlepší vůli ovlivnit ani předvídat (např. dopravní nehoda, kalamita apod.)
V. Povinnosti klienta
a)Klient je povinnen:
- Dbát na bezpečnost svou i všech jimi přepravovaných psů, zejména na bezpečné umístění psa po dobu dopravy tak, aby nebyla omezena bezpečnost řidičů, ostatních cestujících a dalších přepravovaných psů.
- Dodržovat čistotu v autobusu.
- Dbát pokynů řidičů a vedoucího cesty
- Dostavit se ve stanovený čas na místo odjezdu. Pokud se klient nedostaví a zmešká tím odjezd, či musí být z dopravy ze závažných důvodů vyloučen, nevzniká klientovi nárok na vrácení již zaplacené ceny za dopravu. Za platné místo nástupu se považuje místo, které je uvedeno v pokynech k cestě.
- Mít u sebe všechny potřebné cestovní doklady pro cestu do cílové destinace i pro všechny tranzitní země pro osoby i přepravované psy, a to včetně příslušných veterinárních vyšetření nutných pro vstup psa do cílové země i všech tranzitních zemí. Organizátor ani dopravce neodpovídají za jakékoli škody způsobené nevpuštěním osoby nebo psa na území jakéhokoli státu během cesty z důvodu neúplných nebo neplatných dokladů.
- Cestuje – li se psem, překrýt celé sedadlo včetně opěradla vlastním ochranným potahem (např. napínací prostěradlo), který bude chránit sedadlo proti znečištění chlupy. Při nedodržení této povinnosti bude klientovi účtován poplatek 500,-Kč za dodatečné čištění potahů autobusu.
b)Cestujícím doporučujeme před cestou si uzavřít cestovní pojištění.
VI. Cena za dopravu a platba
a)Cena je stanovena smluvně v Kč za dvousedadlo v autobusu. Klient má právo dvousedadlo obsadit buď maximálně 2 osobami nebo 1 osobou a jedním až maximálně dvěma psy. Údaje o všech přepravovaných osobách i psech je nutné uvést do přihlášky. Za správnost a úplnost údajů o přepravovaných osobách i psech odpovídá klient.
b)Klient bere na vědomí, že výjimečně při některých cestách může být k ceně za dvousedadlo v autobusu připočítán také příplatek za každé přepravované zvíře, a to v případě, že podmínky přepravy např. v tunelech, na trajektech apod. tento poplatek vyžadují. Tato skutečnost a výše poplatku bude jasně vyznačena v přihlášce. Příplatek je nutné zaplatit společně s doplatkem ceny za dopravu. Poplatek je možné uhradit ve stanovené měně nebo v Kč v přepočtu podle aktuálního kurzu ČSOB Valuta – Prodej.
c)Záloha ve výši 50% z celkové ceny za dopravu je splatná ihned při přihlášení k účasti na dopravě (tj. současně s vyplněním přihlášky). Doplatek ke složené záloze je klient povinen uhradit vždy nejpozději do 30 dnů před počátkem cesty. Za den zaplacení se považuje den, kdy byla částka připsána na účet oragnizátora. Bez úplného zaplacení nebude klientovi umožněno nastoupit cestu. Pokud doplatek nebude uhrazen, organizátor si vyhrazuje právo smluvní vztah bez náhrady zrušit.
d) Pokud se klient na cestu přihlásí ve lhůtě kratší než 30 dnů před plánovaným počátkem cesty, je celková cena splatná zároveň s vyplněním přihlášky k cestě.
VII.Zrušení účasti na dopravě ze strany klienta
a)Klient je oprávněn zrušit svou účast na dopravě kdykoliv před počátkem cesty. Zrušení musí být provedeno písemně v papírové nebo elektronické formě. V tomto případě je organizátor oprávněn účtovat klientovi stornopoplatky, a to v následující výši:
Více než 30 dní před začátkem cesty 50% z celkové ceny
30 – 15 dní před začátkem cesty 75% z celkové ceny
15 – 8 dní před začátkem cesty 90% z celkové ceny
7 dní a méně před začátkem cesty 100% z celkové ceny
b)Pokud klient v případě zrušení své účasti na dopravě za sebe najde adekvátní náhradu, tj. nového klienta, který využije službu dopravy ve stejném rozsahu, jako byla původním klientem objednána, stornopoplatky ani jiné manipulační poplatky nebudou účtovány. Využitím služby ve stejném rozsahu se rozumí obsazení dvousedadla, které měl objednané původní klient a nyní ruší, novým klientem na doporučení původního klienta; zda bude dvousedadlo obsazeno pouze osobami nebo osobou a psem/psy není podstatné. Případné příplatky za přepravu psů budou kalkulovány dle nových skutečností. Pokud tímto dojde ke snížení počtu přepravovaných psů v době kratší než 30 dní před začátkem cesty, již zaplacené příplatky za psa/psy se nevrací.
VIII. Zrušení dopravy ze strany organizátora
Oganizátor si vyhrazuje právo dopravu neuskutečnit:
- z důvodu neodvratitelné události (válka, válečné vyjednávání a vyjednávání při občanských nepokojích, oheň, záplava a další přírodní katastrofy, zavření letiště, tunelu apod.). V tomto případě je organizátor povinnen o této skutečnosti informovat klienta písemně (papírovou nebo elektronickou formou), ihned poté, co se o této neodvratitelné události dozví. Současně je organizátor povinnen neprodleně vrátit kllientovi jím uhrazenou částku za účast na dopravě v plné výši.
- Z důvodu nenaplnění minimálního počtu účastníků na tuto cestu. Konání cesty musí být ze strany organizátora závazně potvrzeno klientovi nejpozději do termínu 3 pracovních dnů před první uzávěrkou přihlášek na danou výstavu, která je cílem cesty, tak, aby vystavovatelé mohli své psy na výstavu v termínu přihlásit. Cestujícím vystavovatelům tedy doporučujeme přihlásit své psy na výstavu až po obdržení této informace od organizátora. Za případné škody způsobené nedodržením tohoto doporučení nenese organizátor žádnou odpovědnost. V případě zrušení cesty z důvodu nenaplnění minimálního počtu účastníků je organizátor povinnen o této skutečnosti neprodleně informovat klienta písemně (papírovou nebo elektronickou formou) a vrátit klientovi jím uhrazenou částku za účast na cestě v plné výši.
IX. Reklamace
Pokud má klient jakékoliv stížnosti související s dopravou, měl by tuto stížnost řešit s vedoucím cesty přímo během dopravy. Pokud stížnost není vyřízena k jeho plné spokojenosti, má právo napsat písemnou reklamaci a doručit ji organizátorovi nejpozději do 3 měsíců po návratu z cesty. Po uplynutí této lhůty již reklamace nebude akceptována.